WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.
Les WebQuest són utilitzades com a recursos didàctics pels professors, ja que permeten el desenvolupament d’habilitats de maneig d’informació i el desenvolupament de competències relacionades amb la societat de la informació.
Per poder crear una WebQuest és necessita el programa anomenat Exe-Learning.
L’estructura d’una WebQuest ha de contenir els següents elements:
Introducció: explicació general del que es pot trobar a la webquest
Tasques: són les activitats que ha d’aportar a terme l’alumne
Procés: descripció dels passos a seguir per completar les tasques
Avaluació: explicació del que s’avaluarà i com es farà
Conclusió: recorda el que s’aprés i anima a continuar amb l’aprenentatge.
Crèdits: agraïments
Guia del professor: una idea general del que s’hi pot trobar: objectius i continguts. Suggerèncie per utilitzar-la a classe.
Una avantatge de la Webquest és el que facilita els recursos , el que fa de guia de l’alumne, potser una desaventatge seria que poder es un poc rígida.
Exe-Learning és un editor XHTML que permet escriure pàgines web i recursos multimèdia interactius sense saber res de HTML ni XML. És un programa que pot funcionar tant sobre Linux, com sobre Windows o Mac OS X.
Les caceres del tresor són activitats didàctiques que, algunes d’elles, ja estan preparades a Internet, d’altres les podem preparar nosaltres depenen dels nostres objectius curriculars. També és important perquè fa que els alumnes puguen pensar ells en les preguntes i reflexionar.
Les caceres del tresor són una aplicació similar a les WebQuests, però més senzilles, que, a partir del plantejament inicial de les WebQuests proposa una sèrie de preguntes sobre un tema que es poden contestar visitant uns enllaços d’altres pàgines relacionades amb el tema. Moltes vegades es planteja una pregunta -“gran pregunta”- que els alumnes han de provar de resoldre en grup, a partir de la informació de les qüestions anteriors, fent-los reflexionar i comentar entre ells per aconseguir una resposta en comú. La resposta no apareix directament en les pàgines web visitades, això exigeix integrar i valorar el que han aprés durant la recerca. Les caceres del tresor són estratègies útils per adquirir informació sobre un tema determinat i practicar habilitats i procediments relacionats amb les tecnologies de la informació i la comunicació en general i amb l’accés a la informació a través de la Internet en particular.
Una cacera del tresor consta de cinc parts:
• Capçalera
• Introducció
• Preguntes
• La gran pregunta
• Recursos Internet
Un exemple el podem trobar a http://www.xtec.cat
Les WebQuest són utilitzades com a recursos didàctics pels professors, ja que permeten el desenvolupament d’habilitats de maneig d’informació i el desenvolupament de competències relacionades amb la societat de la informació.
Per poder crear una WebQuest és necessita el programa anomenat Exe-Learning.
L’estructura d’una WebQuest ha de contenir els següents elements:
Introducció: explicació general del que es pot trobar a la webquest
Tasques: són les activitats que ha d’aportar a terme l’alumne
Procés: descripció dels passos a seguir per completar les tasques
Avaluació: explicació del que s’avaluarà i com es farà
Conclusió: recorda el que s’aprés i anima a continuar amb l’aprenentatge.
Crèdits: agraïments
Guia del professor: una idea general del que s’hi pot trobar: objectius i continguts. Suggerèncie per utilitzar-la a classe.
Una avantatge de la Webquest és el que facilita els recursos , el que fa de guia de l’alumne, potser una desaventatge seria que poder es un poc rígida.
Exe-Learning és un editor XHTML que permet escriure pàgines web i recursos multimèdia interactius sense saber res de HTML ni XML. És un programa que pot funcionar tant sobre Linux, com sobre Windows o Mac OS X.
Les caceres del tresor són activitats didàctiques que, algunes d’elles, ja estan preparades a Internet, d’altres les podem preparar nosaltres depenen dels nostres objectius curriculars. També és important perquè fa que els alumnes puguen pensar ells en les preguntes i reflexionar.
Les caceres del tresor són una aplicació similar a les WebQuests, però més senzilles, que, a partir del plantejament inicial de les WebQuests proposa una sèrie de preguntes sobre un tema que es poden contestar visitant uns enllaços d’altres pàgines relacionades amb el tema. Moltes vegades es planteja una pregunta -“gran pregunta”- que els alumnes han de provar de resoldre en grup, a partir de la informació de les qüestions anteriors, fent-los reflexionar i comentar entre ells per aconseguir una resposta en comú. La resposta no apareix directament en les pàgines web visitades, això exigeix integrar i valorar el que han aprés durant la recerca. Les caceres del tresor són estratègies útils per adquirir informació sobre un tema determinat i practicar habilitats i procediments relacionats amb les tecnologies de la informació i la comunicació en general i amb l’accés a la informació a través de la Internet en particular.
Una cacera del tresor consta de cinc parts:
• Capçalera
• Introducció
• Preguntes
• La gran pregunta
• Recursos Internet
Un exemple el podem trobar a http://www.xtec.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario